Giganții care pregătesc Europa pentru un viitor bazat pe electrice: planul de sute de milioane de euro

de: Ciprian Ioana
08 07. 2021

Trei giganți din domeniul auto își dau mâna pentru a redesena viitorul electric al industriei din Europa.

Daimler, Traton și Volvo sunt nume grele în industria auto la nivel mondial. Nume grele – și la propriu și la figurat. Sunt cele mai mari companii care produc camioane în pe continent și au decis să pună umărul pentru a-și asigura viitorul.

Cele trei companii au semnat o scrisoare de intenție pentru construirea și operarea celei mai mari rețele publice de încărcare a camioanelor și autobuzelor electrice de cursă lungă din Europa.

Un viitor bazat pe electrice

Producătorii camioanelor Mercedes-Benz, Scania, MAN și Volvo vor ca în termen de 5 ani să construiească o rețea de cel puțin 1.700 de puncte de încărcare de mare putere. Energia vine din surse regenerabile și e destinată alimentării camioanelor și autobuzelor electrice.

Chiar dacă e dezvoltată de Daimler, Traton și Volvo, rețeaua va fi disponibilă pentru orice marcă de vehicul de pe piață.

„Părțile urmăresc obiectivul de a iniția și a accelera semnificativ construcția unei infrastructuri de încărcare accesibile publicului. Pe de o parte, vor să consolideze încrederea clienților în electrificare și, pe de altă parte, să contribuie în mod clar la transportul neutru din punct de vedere climatic în UE”, se arată în scrisoarea celor trei producători.

Daimler, Traton și Volvo, o nouă entitate

Cei trei giganți vor pune bazele unei companii de tip joint-venture, cu dețineri egale pentru cele trei părți. Investiția comună inițială se va ridica la 500 de milioane de euro, cele peste 1.700 de puncte urmând să fie construite în zona autostrăzilor europene, în centrele logistice și în punctele cele mai importante de descărcare a mărfurilor

„Partenerii suplimentari, precum și finanțarea publică ar trebui să contribuie la creșterea semnificativă a numărului de puncte de încărcare”, mai spun cele trei companii.

Noua companie va avea sediul în Olanda, la Amsterdam, și o conducere independentă.

Marile companii din industria auto trebuie să îndeplinească țintele de reducere a emisiilor de CO2 într-un timp scurt.

UE vrea ca, în următoarele decenii, să atingă neutralitatae climatică, iar planul vizează mai ales sectorul transporturilor, considerat un mare poluator, în ciuda măsurilor luate până acum.